Niska piłka

Niska piłka to kolejna z sekwencyjnych technik wywierania wpływu, której nazwę trudno jest powiązać z mechanizmem jej działania. Jest podobno często stosowana przez amerykańskich sprzedawców samochodów, którzy najpierw oferują auto o zaskakująco niskiej cenie, by przy finalizowaniu transakcji „przypomnieć” sobie, że należy jeszcze doliczyć wartość dopiero co zamontowanej klimatyzacji.

Mimo zwiększonych kosztów, które nie tylko okazują się na tyle wysokie, że cena samochodu przewyższa nawet średnią, ale i usuwają główną motywację zakupu, ludzie nadal wyciągają portfele i odjeżdżają zadowoleni. Dlaczego? Ponieważ już zaangażowali się w zakup tego właśnie modelu, wyobrazili sobie siebie jako właściciela pojazdu, niemal podjęli decyzję, z której trudno jest się wycofać.

Wariantem „niskiej piłki” jest technika przynęty.  Jej zastosowanie także najłatwiej jest przedstawić na przykładzie. Wyobraź sobie, że na sklepowej wystawie widzisz buty oznaczone napisem „przecena 30%”. Same w sobie nie są wyjątkowo ładne, ale w porównaniu ceny do jakości wypadają znakomicie. Jednym słowem – podobają się. W sklepie okazuje się jednak, że Twój rozmiar został już wyprzedany. Kiedy jednak zbierasz się do wyjścia okazuje się, że na zapleczu została ostatnia para, jednak pochodząca z partii nieobjętej promocją…

Reklamy
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Reklamy
%d blogerów lubi to: