Wizerunek w sieci

Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, że konto na portalu społecznościowym to nie tylko rozbudowany komunikator czy forum, ale także, a może przede wszystkim, nasza wizytówka. Jeszcze mniej osób jest świadoma ogromu znaczenia, jakie ma personal branding w Internecie. Według danych Microsoftu, w Europie aż 43% wszystkich rekruterów kontroluje konta i zachowania potencjalnych pracowników w sieci. Co więcej, co czwarty kandydat został odrzucony właśnie ze względu na nieodpowiednie komentarze czy zdjęcia umieszczane na portalach typu facebook. W związku z tymi danymi warto uświadomić sobie, że nie jest ważna prawda o Tobie, ale to jak wygląda w Internecie.

Budowanie swojego wizerunku warto rozpocząć od wyszukania swojej osoby wykorzystując różne wyszukiwarki, zwłaszcza 123people. Pamiętaj, że usunięcie profilu na portalu społecznościowym nie jest tożsame ze zlikwidowaniem danych (zwłaszcza zdjęć), które się tam umieściło, czasem konieczny jest mail do moderatora z prośbą o usunięcie zawartości profilu. Po przejrzeniu swoich zdjęć i ocenie czy pasują do wizerunku, który staramy się zbudować, należy przejrzeć listę znajomych. Czy rzeczywiście znamy ich wszystkich? Czy chcemy, by publikowane przez nas treści do wszystkich docierały? Jeśli nie, warto posegregować ich w grupy i przyjrzeć się obecnym ustawieniom prywatności. Na końcu należy przejrzeć posty i materiały, które opublikowaliśmy na naszej tablicy i sprawdzić ich odpowiedniość.

Należy pamiętać, że różne portale społecznościowe cieszą się różnym statusem w społeczeństwie. Konto na fotce czy n-k może być w pewnych kręgach uznawane za przejaw próżności, a nawet niskiej inteligencji. Poziom wyżej znajdują się serwisy jak facebook, twitter czy google+, które są na tyle uniwersalne, że ich właściciel nie jest raczej etykietowany pejoratywnymi określeniami. Zdecydowanie najbardziej prestiżowe są konta w portalach Goldenline i LinkedIn. Oba stanowią formę interaktywnego CV, pozwalają na tworzenie tematycznych grup dyskusyjnych, budowanie wizerunku u pracodawców oraz zdobycie licznych kontaktów biznesowych. Na marginesie zaznaczę, że Goldenline i LinkedIn różnią się zasięgiem oddziaływania. Ten ostatni polecam osobom, którzy szukają kontaktów międzynarodowych, nie mają problemów z komunikacją w języku angielskim, myślą o zatrudnieniu w wielkich korporacjach lub pracy za granicą.

Aktywnym posiadaczom wielu kont na wielu portalach polecam narzędzie TweetDeck, które jest swego rodzaju „centrum dowodzenia”, pozwala na łatwą kontrolę publikowanych treści i zapewnia oszczędność czasu.

Polecam inny Wpływowy wpis związany z kontrolą własnego wizerunku w Internecie, o netykiecie poczytasz TUTAJ.

Reklamy
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: